18 Juli 2006

Cekelan dari Kang Wasbir

Sudah menjadi tradisi orang-orang Bangsari, seseorang yang merantau akan dibekali cekelan (pegangan; petuah). Bentuk cekelan itu bisa bermacam-macam. Kang Wasbir, penjaga masjid kami, memberikan sebuah cekelan untuk saya.

Cekelan itu berupa sebuah singir (berasal dari bahasa arab syi'ir dan diindonesiakan menjadi syair) warisan orang-orang tua. Supaya saya mempunyai pegangan di rantau, supaya tetap bisa mempertahankan idealisme ala Bangsari. Singir ini biasa dijadikan sebagai pujian, pengantar sholat dalam tradisi Bangsari yang NU. Pujiannya berbunyi seperti ini:

Sholatullah salamullah
'Ala thoha rasulillah
Sholatullah salamullah

'Ala yasin khabibillah

Rahmat salam mugi tetep
Kanjeng nabi Toha utusane Allah
Rahmat salam mugi tetep
Kanjeng nabi Yasin kasihe Allah

Eling-eling sira bakale mati
Gumlethak ing lobang kang den tutupi
Lobang kebek blatung makethi-kethi
Nyokoti badan buh ngabuh-ngabuhi

Mati iku selawase mung sepisan
Mati bagus bakal nemu kenikmatan
Mati sasar selawase kesengsaran
Rohe iku den kunjara ing pasiksan

Umur siji dibuang-buang percuma
Sebab ora peduli maring agama
Ngalor ngidul kumanthil kanthil ing donya
Wusanane ning kubur nemu cilaka

Getun temen getun temen umur siji
Ora guna sebab riya kelawan drengki
Ora bekti maring kang maha suci
Ngumbar hawa nafsu kang den pengini

Iku dina kabeh makhluk padha susah
Padha nangis tobate tanpa paedah
Padha nelangsa ngadhep nungkul dina landrat
Wruh pakewuh lan tutupe lawang tobat

Padha bingung ngreksa maring dina janji
Tanpa guna kari ngreksa awak siji
Weruh maring Cahyane kang Maha Agung
Ngerasa jembar uripe wong kang kemlungkung

Tanpa guna sambat-sambat adhuh biyung
Kabeh makhluk padha nangis nyuwun tulung
Ngrasa bejat badan apes longa-longo
Walese wong jugkir getun dhemen bungah

Aduh ati kapan bisane tobat
Maju dina maju parek maring pati
Aduh Allah nyuwun tulung nyuwun rahmat
Nyuwun slamet aning donya lan akhirat

14 komentar:

bahtiar mengatakan...

Komen dr HP : Wah nasehat apik Dab ! Di-print tempel neng kamar kos dinggo peng-eleng2 urep nang Djakarta :)

tifoso mengatakan...

waaaah... pepak yo...
wis diwenehi cekelan dhuwit, ditambahi cekelan singir... :D

anang mengatakan...

Cen pepak cekelane nDoro Sinyo ki lho...wis ditawani kenya, cekelan ko kang wasbir, entuk pelangkah lemah sak hohah neh....uelok cah

Vie mengatakan...

Wah....Mase sakti dong..??
btw, artikel ngupi diatas Thamrin tuh foto diambil dr gd A ato B ? dilantai berapa? tuh cangkir punya pojok kopi food court ya..?? kyk pernah liat dech hehehe...maap klo salah.

Moes Jum mengatakan...

Mas Ipoel, aku boleh njaluk singir iki gak? Apik banget pancene dinggo cekelan

ipoul_bangsari mengatakan...

waduh, saya ngga tahu cangkir punya siapa tuh. tahunya saya cuma bersih-bersih meja dan makanan. he..he..

ipoul_bangsari mengatakan...

mas moes jum, silahkan dipun undhuh. lha wong itu memang untuk publik je... sumonggo dipun sekecaaken...

Ely mengatakan...

ayo dinyanyikan bareng2 bangsari yg mulai....

Muhamad Zarkasih mengatakan...

ipul, aku ga ngerti artinya pa, lebih baik di bikin dua bahasa, biar yg lain ngerti he he he, oya. Oleh-oleh nya ada ga, bagi doooooonk. :D

Hedi mengatakan...

apik mas, tapi kok baru dapet sekarang, kan merantaunya udah lama?

ipoul_bangsari mengatakan...

Ayo dimulai mba ely aja, saya kan yunior. he.he..

Buat Zar: ya ntar kalo ada waktu tak terjemahi, masih belum sempat.

Buat mas Hedi: namanya juga dikasih mas, mana bisa nawar? he..he..

Vie mengatakan...

hehehe...jebul bener ya...? aku kan klining serpis disana, jd apal tuh cangkir punya sapa. klining serpis juga ngeblog.... eh, untung njenengan udh smp Jkt, Cilacap tsunami lho..

al mengatakan...

seng bar cuti..seger tenan.. welkambek kang!!

oleh-olehe apek,ketoke cuman ono nang bangsari tok yo.. *nembe ngerti*

ada tambahan cekelan lagi gak?

Baha Andes mengatakan...

mas gie blogge Pak Wasbir enom alias Nur ujang nanga kana ya ana puji2an juga looo...